Thinking in possibiIities: hoe marketing en IT elkaar
continue moeten weten te vinden

Met de opkomst van big data en hybrid is de wereld van hosting providers veranderd. Waar wij eerder volstonden met conversaties over server outsourcing, relaties tussen engineers en CIO’s en de tijd die het koste om mijn operatie weer in de lucht te krijgen praten wij tegenwoordig over complete bedrijfsprocessen. De website is tegenwoordig essentieel onderdeel van een bedrijfsproces. Als je geen producten verkoopt via het web dan is het in ieder geval een onderdeel van je communicatie strategie. “Een bevestiging van datgene wat je verkopers in de markt over je vertellen.”

De diversiteit in stijlen waarop een website gepresenteerd kan worden komt aardig overeen met de hoeveelheid manieren waarmee een omgeving gehost kan worden. Afhankelijk van de waarde die management hecht aan de website wordt meer of minder aandacht besteed aan elementen als veiligheid, onderhoud en uitstraling.

Marketeers en IT managers knokken beide jaarlijks om legitieme redenen om budget. Enerzijds om in te kunnen spelen op veranderende markten en anders om te kunnen voldoen aan hun KPI’s. Alhoewel je veiligheid, onderhoud en uitstraling niet direct associeert met zowel IT als marketing is die overlap er wel degelijk:

  • Veiligheid kan enerzijds gaan over imago en het verhaal achter het bedrijf maar anderzijds ook geassocieerd worden met goede code en een firewall.
  • Onderhoud is nodig om enerzijds aan de markt om je heen duidelijk te maken dat je je als bedrijf blijft ontwikkelen en groeien maar ook om servers up to date te houden en om er voor te zorgen dat je werkplekken beschikken over de laatste versie van Microsoft Office.
  • Uitstraling is al lang geen marketingterm meer maar een verplichting voor iedere CIO. Bij het juiste plaatje op de juiste plaats horen tegenwoordig ook elementen als ISO27001 en NEN normeringen.

De dagen dat IT’ers in donkere keldertjes verstopt zaten liggen ver achter ons. De moderne IT’er en marketeer voeren dezelfde discussies en hebben beide gelijke ambities en belangen.

Met Cloudsuppliers.net debatteren wij continu met IT’ers en hebben wij inmiddels geleerd om samen te zoeken naar gemeenschappelijke belangen en business cases. Alhoewel iedereen natuurlijk bij voorkeur voor zijn of haar eigen parochie spreekt, valt er winst te halen door samen op te treden.

Goed ICT beheer is tenslotte leuk maar als er geen omzetgroei aan verbonden is dan gaat dit ten kosten van ieders beloning. Anderzijds valt er voor veel bedrijven winst te halen in commerciële zin door het netjes op orde te hebben van de ISO certificeringen.

2017-04-16T13:16:12+00:00 16 januari, 2017|