OVER MK DIGITAL

Wij zijn gespecialiseerd in werving en selectie voor de Cloud en Datacenter branche

De focus van MK Digital ligt op werving en selectie voor datacenter, cloud, telecom en hostingbedrijven in de Benelux. We hebben de meeste affiniteit met de beroepen uit deze sector, dit is waar we veel van weten en dit is waar we goed in zijn.

Dankzij deze specialisatie zijn wij in staat om de juiste kandidaat aan de juiste opdrachtgever te koppelen. Wij begrijpen wat de beroepen van de sector inhouden, en wij kennen het landschap.

Wij richten ons op het bouwen van duurzame relaties. Wij leveren maatwerk. Wij werken altijd ethisch.

Een kandidaat is niet slechts een digitaal profiel: wij kennen de persoon achter het verhaal. Daarom staan wij garant voor iedere kandidaat – en werkgever – die wij onder de aandacht brengen. Dit kan alleen door direct persoonlijk contact te onderhouden met toptalent en werkgevers.

Hierin onderscheidt MK Digital zich dan ook van andere recruiters.

Werkzoekenden

  • We bieden je carriere advies op basis van je skills en je ambities

  • Wij helpen je met het vinden van de werkgever die bij jou als persoon past

  • We helpen je je te oriënteren in de markt

  • Wij richten ons op jou succesvol maken bij je nieuwe werkgever. Nu en op de lange termijn.

Werkgevers

  • We helpen je het profiel van de kandidaat optimaal bepalen
  • We helpen je met het in de markt neerzetten van het imago dat bij je past
  • We helpen je de package op de juiste manier samen te stellen
  • Wij adviseren je in hoe je toptalent kunt vinden en ook langdurig aan je kunt binden

Mark Karsch 14 jaar ervaring als recruiter

MK Digital is in 2011 opgericht door Mark Karsch, een ICT marketing en strategisch management professional met 14 jaar ervaring in de hosting en telecom industrie. Hij is een matchmaker in hart en nieren en is dan ook al jarenlang een veel gezien gezicht op netwerkevenementen.

“MK Digital brengt mensen en organisaties duurzaam met elkaar in verbinding in de ICT markt. Dat kan alleen als je echt kennis hebt van de sector, de werkzaamheden en de mensen. Dit is dan ook de toegevoegde waarde van onze organisatie: voor ICT’ers, door ICT’ers.” – Mark Karsch, oprichter en eigenaar MK Digital

Oprichter: Mark Karsch – eigenwijs, vindingrijk en een aantal onverwacht interessante resultaten

Mark Karsch: Al 20 jaar communicatie-expert in de IT

Met inmiddels een stevige ervaring in de digitale branche is Mark één van de bekende gezichten binnen de branche.

Hij is oprichter en eigenaar van Cloudsuppliers, waar 5 mensen werken aan marketing en communicatie, uitsluitend voor bedrijven uit de cloud, hosting en datacenter wereld. Doordat Mark als sinds 2000 zelf actief is in de sector, eerst als marketeer en sales expert voor bedrijven als Interoute en EvoSwitch, en nu al meer dan 10 jaar als zelfstandig ondernemer, heeft Cloudsuppliers een unique expertise in de communicatie en marketing van cloud en datacenter diensten.

Zo heeft Mark hosting provider Trans-iX begeleid bij hun stormachtige groei van 2 Linux en 2 Microsoft engineers naar een innovatief bedrijf van meer dan 20 man. Ook ondersteunt Cloudsuppliers al een aantal jaren brancheorganisatie Dutch Cloud Community in hun communicatie en organiseert het grote evenementen zoals de Dutch Night@CloudFest. Andere bekende klanten van Cloudsuppliers zijn GCore en Cogent Communications.

De kracht van de bedrijven van Mark ligt in de diepe kennis van de industrie en van de markt die Cloudsuppliers en MK Digital door de jaren heen hebben opgebouwd. Door de focus te houden op hosting, cloud en datacenters en niet een generalist te zijn zoals de meeste partijen in de markt, kan Mark organisaties adviseren met hun communicatie op de gebieden waar zij en hun klanten actief zijn. En daarmee de opdrachtgevers in hun eigen vakgebied te helpen om nog succesvoller te zijn.

Mark Karsch - MK Digital

Jan Tammeling, een veelzijdige professional

Met een rijke ervaring in de IT- en datacenterbranche, heeft hij zijn sporen verdiend als een toegewijde matchmaker tussen mensen en organisaties in de ICT-markt. Met een achtergrond van 27 jaar bij KPN, waar hij verschillende leidinggevende rollen vervulde, en zijn latere ervaring bij TCN en CJ2 Hosting, heeft Jan een diepgaand inzicht ontwikkeld in technische infrastructuren en dienstverlening.

Jan Tammeling is een ervaren IT-professional met bewezen expertise in het opzetten en beheren van datacenters, en het bevorderen van technologische innovatie, gekenmerkt door zijn betrouwbaarheid en passie voor technologie.

Ik ben geboren in 1961 en kan dus bogen op een rijke levenservaring. Ik ben getrouwd en heb twee dochters, beiden volwassen, met respectievelijk 28 en 32 jaar.

Mijn professionele pad begon met een MTS elektrotechniek, gevolgd door het afronden van een HBO-opleiding als technisch bedrijfskundig ingenieur, gespecialiseerd in ICT.

Gedurende 27 jaar heb ik mijn talenten ingezet bij KPN in diverse functies, variërend van uitvoerder tot projectleider en manager. De laatste tien jaar van mijn dienstverband lag mijn focus op de inrichting en verhuur van technische ruimtes in de gebouwen van KPN, waaronder telefooncentrales en torens. Deze ruimtes waren oorspronkelijk bedoeld voor de koppeling met andere telecompartijen, maar later ben ik ze commercieel gaan verhuren, in samenwerking met de zakelijke markt afdeling van KPN. Dit was een tijd waarin edge datacenters steeds aantrekkelijker werden voor diverse partijen, waaronder klanten als Prorail, Brabant Water en de Universiteit Utrecht.

Na mijn tijd bij KPN ben ik overgestapt naar TCN, een vastgoedonderneming die ook eigenaar was van datacenters in Groningen en de Eemshaven, waar onder andere Google gebruik van maakte. Bij TCN was ik betrokken bij het opzetten van een datacenter op het Mediapark in Hilversum.

Vervolgens ben ik bij CJ2 Hosting gaan werken, een bedrijf dat zich richt op datacenterdienstverlening, van rackspace tot managed services.

In 2022 ben ik als zelfstandige begonnen. In die periode had ik regelmatig contact met Mark Karsch, waarmee ik discussieerde over diverse wereldproblemen en ontwikkelingen in de cloud en op de arbeidsmarkt. Uiteindelijk hebben we besloten om samen te gaan werken. Naast mijn werk als zelfstandige was ik al actief in arbeidsbemiddeling als hobby, omdat ik graag mensen help. Dit heeft geleid tot mijn betrokkenheid bij Top of Holland, een bedrijfsnetwerk in Noord-Nederland dat bedrijfsbezoeken organiseert en netwerkmogelijkheden biedt.

Sinds 2024 ben ik ook weer actief als salesmanager in de technische sector, bij Duocast. Als “techneut” blijft techniek altijd mijn interesse wekken. Duocast levert datacenterdiensten, variërend van managed VPS tot aan dual of triple rackspace-oplossingen, evenals connectiviteit voor diverse bedrijven en organisaties.

Kortom, de drie facetten van mijn werk sluiten perfect op elkaar aan en zijn allemaal gericht op de IT- en datacenterbranche. Betrouwbaarheid, eerlijkheid en transparantie zijn kernwaarden die ik hoog in het vaandel draag, naast het belang van goede communicatie.

bio jan